Men inden du påbegynder "projektet", vil vi opfordre dig til at gøre dig bevidst om tre kritiske forhold. Måske kan vores tre tips være med til at bringe dig til næste niveau i din søgen efter en ny medarbejder.
Tip 1: Vær ærlig og realistisk
Har du den nødvendige tid til selv at varetage rekrutteringsopgaven?
Det er ikke ualmindeligt at en rekrutteringsproces forbruger mellem 50 og 75 timer når alle aktiviteter tælles med. Spørg dig selv, hvilke andre opgaver, der kan vente?
Tip 2: Vær afklaret
Hvilke særlige faglige kompetencer og hvilken personprofil kræver den ledige stilling?
Hvordan sikrer du en struktureret afdækning af dine kandidaters faglige og personlige kompetencer? Det er dyrt at vælge forkert, både i tid og penge.
Tip 3 Er du helt sikker?
Er dit beslutningsgrundlag stærkt nok efter du har mødt dine finalekandidater? Har du været bag facaden? Såvel svagheder som de helt særlige potentialer hos en kandidat kan umiddelbart være svære at få øje på. Vil du basere dit valg af kandidat udelukkende på intuition eller på både intuition og persontest?
Succesfuld rekruttering
Hvis du beslutter dig for ikke selv at gennemføre rekrutteringsprocessen, tilbyder vi rekruttering inden for tre specifikke funktionsområder, nemlig:
Vores kandidatnetværk er stort - rigtig stort. Samtidig er vores absolutte styrke, at vi har særlig indsigt i specifikke jobfunktioner. Det betyder, at vi forstår netop den rolle som den kommende kandidat skal kunne præstere i - i din virksomhed.
Vi tilbyder at bistå vores kunder i dele eller hele rekrutteringsprocessen. Ring til os på telefon 8174 6622 og hør mere.
Venlig hilsen
Cruit Consult
Jens Peter Holm
PS. Professionel rekruttering er langt det billigste i længden. Det er alt for dyrt at vælge forkert uanset medarbejderniveauer og uanset virksomhedsstørrelse.